FOLLOW ME ON INSTAGRAM

Monday, January 31, 2011

Of Shaolin and Yee Sang

Last Saturday, I got free tickets to watch Shaolin with the boyf @ Midvalley, courtesy of GSC's FB fanpage. We reached there around 10am, just in time to collect our tickets and the movie started at 10.30pm sharp (:
Shaolin is another Benny Chan's film with famous actors like Andy Lau, Jacky Chan, Nicholas Tze, Fan Bing Bing and more in it. According to Wikipedia, Shaolin is also known as The New Shaolin Temple is a 2011 Hong Kong action film. It is to be an updated version of Jet Li's movie debut, The Shaolin Temple.
Synopsis: China is plunged into strife as feuding warlords try to expand their power by warring over neighboring lands. Fuelled by his success on the battlefield, young and arrogant Hao Jie sneers at Shaolin's masters when he beats one of them in a duel. But pride comes before a fall. When his own family is wiped out by a rival warlord, Hao is forced to take refuge with the monks. As the civil unrest spreads and the people suffer, Hao and the Shaolin masters are forced to take a fiery stand against the evil warlords. They launch a daring plan of rescue and escape.
(Source: Golden Screen Cinemas)

My verdict: Spoiler alert! I was excited to watch this movie when I first saw its trailer. It turned out to be a sad gruesome action packed movie yet with a little bit of humor that is up to my expectation. It will be a movie that my Dad will like too. Yet the movie is somehow draggy in certain scenes and I was flabbergasted by a scene where a monk was killed brutally by Nicholas Tse. Besides, Buddhist teachings are integrated in the movie as well. Overall I think it's a nice movie yet with a sad ending (because the protagonist died while the antagonist survived, UNFAIR). I rate this movie 3.5 out of 5.

Trailer:


After the movie, we headed back to the boyf's place cause we're gonna have dinner with his family. As usual, I camwhored in the car to kill time.

#1. Self shot
#2. Some shots of us when we stopped there's red light
#3. Traffic on the Federal Highway was amazingly smooth
#4. The boyf (:
#5. Obviously, I was too bored
We had Yee Sang(raw salmon salad) before dinner. Honestly, this is my first time having this so I'm a bit jakun about the thought of Lou Sang with the boyf's family :P and I don't like the taste of it cause there were lots of ginger and sesame seeds.
Lou for higher grades in exam ROFL

Before that, meet Baby Bryant who just turned 8 months old and he has four cute little teeth now! He is growing really fast.
So cute right? :D

Then moving on to the haul of the day; Skinlite Cooling Cucumber Pads from Sasa for only RM3.90! I bought their Aqua Boost Moisturizing Mask for RM3.90 on the next day too. Most of the things in Sasa are on sales now, so go grab some eye and facial masks while stocks last!

On Sunday, I met up with the lovelies for another food adventure again before heading back to Klang. We had shabu shabu @ Plus One Shabu Shabu in One Utama since it was cold and raining outside. Grabbed Big Apple donuts and Auntie Anne's Pretzels after that :P
So that pretty much sum up my awesome weekend ♡♡♡♡♡ before flying back to my home sweet home tomorrow at noon YAY It's the last day of January today and February is finally here, tomorrow to be exact. Please be nice to me :D

Kthanksbai gtg start packing nao!
xx

25 comments:

YEEINGNG ♥ said...

So naiss you and your boyfriend are like husband and wife :P you had a great weekend babe! Happy cny in advance ^^

kevinskh said...

Wah! Eating Lo Hei so early sia!

Jessy said...

Omgosh the baby iz soooo CUTE! u and ur boi boi sooooo sweeeettt!!

Chuen said...

haha u bought the cucumber pad :D tried it yet?

~Joeanney~ said...

Have a save trip back, don't miss me :)

ken said...

CNY is makan time! :D

Cassy said...

I sorta dislike Yee Sang too actually, Im only interested in the salmon =p oh and have a safe trip back to your hometown!

Teh Tarik Drinker said...

i actually enjoyed the movie. full of kick-ass goodness!


tehtarikmemoirs.com

Dewi Batrishya said...

Great to know u're doing well..
Looks like a great movie with lots of popular actors. -The action part is always awesome.. haha Tkcare!

Isaac Tan said...

aww I havent watched it yet, will do soon. :)

isaactan.net

XCB said...

omg i havent lou sang yet!! >.< the baby is so cute lar he looks like he has got mixed blood

qiaoxin said...

Yee Sang is a nonono for me too!! Ah Wong's 'flat' hair is epic weih!!!

Kian Fai said...

YEE SANG!! LOL ;)

Sherry Degarmo said...

the baby is so cute!

SIM YEE said...

I kinda realize u have lotsa floral outfit. heheeeee. nice outing u have with ur bf. i'm so envy!!

ed.inc said...

nice the movie?
i going it for my movathon lah!
wakakakaa..
erm... "whisper"
ur legs looks nice wor...
white white de! hahahaaa...

the cucumber, my little sis oso buy it!
i curi use it b4! wakakakaa...

anyway, happy CNY lah!!!

~Snowman~ said...

waaa! i wanted to watch the shao lin movie too! =) happy cny anyway! enjoy yea! =D

JΞMS£Ɲ said...

i wanna watch Shaolin, but.. underage.. :S

CaDLyNN said...

Hi hilda~ happy CNY :)

jfook said...

Happy CNY!

IuKing Saw said...

Yee Sang(raw salmon salad) sounds like a sashimi. Hah!
By the way, How's the Cucumber Pad and the Mask?
Is it nice and effective?

Jayren Hann Yaw said...

10.30am ahh , not 10.30pm =p And the baby is cute ! =D

Lilian Hii (백합) said...

EEE i don't like yee sang X.X so sad and I'm a Chinese HAHAHA fail.

Nava.K said...

am surprised you tasted yee sang the first time, I have had plenty all the years through CNY.

Small Kucing said...

Gong Xi Fatt Chai